La UPC, primera universitat politècnica estatal al rànquing ‘SIR World Report’

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) s’ha posicionat com la primera politècnica estatal, la tercera universitat catalana i la cinquena institució científica espanyola en la nova edició del rànquing ‘SIR World Report’. En l’àmbit mundial, la UPC ocupa la posició 266, una per sobre de l’edició anterior.

El rànquing SIR world Report està editat pel Scimago Research Group i analitza diverses dimensions de la producció científica publicada a les revistes acadèmiques indexades a la base de dades bibliogràfica Scopus.

La classificació es realitza a partir de set variables, que tracten aspectes tant quantitatius com qualitatius, com són: la producció científica o output; la col·laboració internacional; l’impacte normalitzat; les publicacions d'alta qualitat; l’índex d’especialització; el rati d'excel·lència i el lideratge científic. Aquesta variable última s'ha incorporat per primera vegada en aquest rànquing.