Dissenyen un catalitzador per produir hidrogen a partir de l’aigua i el sol

Investigadors de l’Institut de Tècniques Energètiques (INTE-UPC) en col.laboració amb la Universitat d’Auckland (Nova Zelanda) i de la Universitat King Abdullah de Ciència i Tecnologia (Aràbia Saudita), han desenvolupat un sistema per produir hidrogen d’una manera neta, renovable i més rendible, a partir de l’aigua i la llum solar.

Aquest nou fotocatalitzador produeix més hidrogen que els desenvolupats fins ara, tenint en compte aspectes mediambientals, doncs la producció renovable d’hidrogen és imprescindible per a que aquest esdevingui el vector energètic del futur.

El treball s'ha publicat a Scientific Reports: Hydrogen production by Tuning the Photonic Band Gap with the Electronic Band Gap of TiO2

+Info