Acumulació de calor i generació d'electricitat a la lluna durant la nit lunar

Un dels grans reptes d’explorar la lluna és la supervivència de la tripulació i dels actius lunars durant la nit lunar. Les condicions ambientals sobre la superfície de la lluna i el seu cicle, amb llargs períodes de foscor, fan que qualsevol missió llarga necessiti de quantitats específiques de calor i electricitat per tenir èxit.

Un equip d'investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (Department de Física Aplicada), el Center for System Studies (University of Alabama in Huntsville), l’Institut Supérieur de l'Aéronautique et de l'Espace (SupAero), el Jacobs Technology - NASA Marshall Space Flight Center i la Schafer Corporation ha analitzat dos sistemes diferents per produir calor i electricitat en la superfície de la lluna.

El primer sistema consisteix en el Thermal Wadis, fonts d'energia tèrmica que es poden utilitzar per subministrar calor per protegir els sistemes d'exploració des del fred extrem durant els períodes de foscor. Resultats previs mostren que Wadis pot proveir la calor suficient per mantenir els dispositius lunars com ara els rovers per sobre de la seva temperatura de funcionament mínima (aproximadament 243K) .

El segon sistema estudiat és l'emmagatzematge d'energia tèrmica (Thermal Energy Storage TES), que és capaç d'executar un motor de calor durant la nit lunar per produir electricitat. Quan el sol brilla sobre la superfície de la lluna, el sistema pot fer funcionar el motor directament a través de l'energia solar i al mateix temps escalfar una massa tèrmica. Aquesta massa tèrmica es fa servir com una font d'alta temperatura per executar el motor de calor durant la nit.

Lleigeix l’article sencer a Acta Astronautica