”La Caixa” contribueix a la internacionalització i la captació de talent

L’acord estableix una inversió de 640.000 euros per part de l’Obra Social ”la Caixa” durant aquest any, uns recursos que reforçaran també l’àmbit de la captació i la retenció del talent.

La Fundació ”la Caixa” i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han signat un conveni per impulsar la internacionalització de la universitat i captar i retenir talent. La col·laboració s’emmarca en el projecte UPC per a la captació del talent (2010-2014) i compren els programes d’Energia, Aeronàutica i el Centre de Formació Interdisciplinari Superior (CFIS). L’acord contempla, per tant, col·laborar per ampliar els horitzons de la formació que els estudiants reben a la UPC i afavorir l’intercanvi intel·lectual amb el professorat i investigadors d’arreu del món i contribuir al reconeixement com a Campus d’Excel·lència Internacional.

Això es concretarà en l’impuls de tres projectes emmarcats en el programa UPC per a la captació del talent (2010-2014):

• Programa Energia: KIC InnoEnergy i Campus d’Excel·lència Internacional (CEI) en Energia, que abasten tant la formació com la producció científica i la innovació tecnològica.
  • Programa Aeronàutica, amb l’objectiu de dinamitzar diverses línies d’actuació per incidir en la formació i la retenció de talent en aquest sector estratègic a Catalunya.
  • Programa CFIS (Centre de Formació Interdisciplinari Superior), donant continuïtat a la col·laboració ja existent en aquesta iniciativa, que permet cursar doble titulació a la UPC a estudiants amb uns currículums i nivells excepcionals. Els alumnes es selecciones en etapes prèvies a la universitat, apostant, d’aquesta manera, per aquells d’elevat talent que tenen més qualitats per esdevenir líders en diferents sectors econòmics i socials.