UPC ecoRacing als USA

El cotxe híbrid de competició participa al concurs mundial d’enginyeria Formula Hybrid que tindrà lloc a Boston entre el 30 d’abril al 3 de maig.

El cotxe en qüestió és diu ecoR2 i es va presentar al 2010 com al primer cotxe híbrid de competició desenvolupat a l’Estat. Ara els estudiants presenten la tercera versió del prototip. La particularitat de l’ecoR2, el cotxe que ha dissenyat i fabricat l’equip ecoRacing, és el seu motopropulsor híbrid format per un motor de combustió de 22 cv i un motor elèctric amb una potencia pic de 46 cv. El motor elèctric s’alimenta per unes bateries d’ions de Liti d’última generació i reaprofita energia en les desacceleracions amb un sistema de frenat regeneratiu. L’equip tenia l’objectiu de presentar una alternativa ecològica als formula student tradicionals amb motor de combustió i el resultat és un vehicle amb prestacions comparables però amb fins un 50% de reducció en les emissions de CO2.

En aquesta competició participaran 40 equips provinents de tot el mon i l’equip de la UPC presentarà el seu projecte amb ganes de demostrar el seu potencial i amb la il·lusió de fer un bon paper. La prova tindrà lloc al circuit americà New Hampshire Motor Speedway entre el 30 d’abril i el 3 de maig.

+ Info