Un nou sensor diagnostica avaries en maquinària industrial pel so

Investigadors del grup MCIA de la Universitat Politècnica de Catalunya han desenvolupat sensors sense fils capaços de detectar mínimes fissures en maquinària industrial per les ones ultrasòniques que emeten, el que permet localitzar la fallida amb anticipació abans que es produeixi una avaria greu. L'equip està estudiant aplicar la innovació en biomedicina per prevenir fractures òssies.

L'equip coordinat per Luis Romeral, en el qual també participa la Fundació CTM Centre Tecnològic i altres empreses i institucions d'Irlanda, Estònia, Polònia i Romania, ha desenvolupat tota l'electrònica que forma el cos del sensor, un dispositiu autònom que s'alimenta de l'energia existent en l'entorn (de fonts tèrmiques, mecàniques o de vibració). També s'ha encarregat de la algorísmia de processament de senyal per a la detecció i identificació de la decisió.

+Info