Projecte "Futur en Femení"

La Universitat Politècnica de Catalunya.BarcelonaTech (UPC), l’Institut Català de les Dones, el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Cornellà del Llobregat han posat en marxa el projecte Futur en femení que consisteix en què noies estudiantes de carreres i cicles de formació de l’àmbit tecnològic facin de mentores o guies a noies estudiantes d’ESO, batxillerat i formació professional.

L’objectiu de la iniciativa és presentar referents femenins que generin l’interès pels estudis de caire tècnic d’àrees com la física, l’energia o el medi ambient i que s'incrementi la incorporació de noies en aquests àmbits.

Actualment s’està desenvolupant un pla pilot d’aquest projecte que ha implicat cinc noies estudiantes de la UPC i cinc noies d’estudis de Cicles formatius de caràcter tècnic que faran, cadascuna d’elles, de mentora de dues noies de 4rt d’ESO que cursen els estudis en cinc IES de Cornellà de Llobregat.

A Catalunya el curs 2009/10 es van matricular en carreres de l’àmbit tècnic 6.981 dones i 16.077 homes. La manca de dones en aquest àmbit suposa una pèrdua important del talent femení per la societat i el sistema econòmic. Aquest fenomen té entre les seves causes la falta de referents femenins en molts sectors, la manca d’orientació laboral amb perspectiva de gènere i l’abandonament del món laboral per tenir cura de les persones.