Primer avió solar espanyol desenvolupat per estudiants

Un equip de 7 estudiants d’enginyeria industrial i d’enginyeria aeronàutica ha començat a desenvolupar el prototip d’avió solar ‘Solar Endeavour’. Aquest projecte, patrocinat i tutoritzat per l’empresa GTD, s’està construint amb tecnologia creada pels mateixos estudiants.

Transformar un planejador comercial a escala en el prototip Solar Endeavour, un avió propulsat exclusivament per energia solar fotovoltaica. Aquest és el repte de set estudiants de l’associació Trencalòs Team, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). L’objectiu final del projecte és mantenir el vol de creuer de l’aeronau el màxim de temps possible.

Al febrer de 2010 aquest grup d’estudiants van comprar un avió comercial a escala i van començar a sotmetre’l a les modificacions tècniques necessàries per convertir-lo en un avió solar, que serà propulsat exclusivament per l’energia del sol; unes modificacions complexes que combinen la interacció de l’aerodinàmica, l’electrònica i l’electricitat generada per l’energia solar fotovoltaica.

Per seguir endavant i aconseguir el seu somni, els estudiants compten amb l’ajut de diferents empreses com per exemple: GTD Sistemas de Información S.A., KOFORD Engineering LLT., Heliene S.L. o CAT UAV.

+ Info