LOW3 rep el Premi Solar

El projecte de casa solar LOW3, coordinat pel Centre d'Investigació Solar (CISOL) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) sota la direcció del professor Torsten Masseck, ha rebut el Premi Solar en la categoria de "Projectes d'Arquitectura Solar", atorgat per l’Associació Europea per les Energies Renovables - convocatòria espanyola (EUROSOLAR).

Junt amb l’equip LOW3 del CISOL, aquesta novena edició també ha premiat els altres quatre equips espanyols participants en la competició Solar Decathlon Europa 2010 i l’empresa Ecoproyecta, així com l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona del Consell Superior de Investigacions Científiques (CSIC) en la categoria de propietaris o usuaris d’instal·lacions que utilitzen energies renovables. Els Premis Solar reconeixen cada any les iniciatives i/o actuacions exemplars en el camp de la utilització de les energies renovables dins l’estat espanyol.

Al juny del 2010, l’equip LOW3 va guanyar el premi d'arquitectura al certamen Solar Decathlon Europe 2010 pel seu prototip de casa solar energèticament autosuficient. LOW3 (Low energy+Low impact+Low cost) està especialment concebuda per ser molt més que un habitatge energèticament autosuficient durant el seu funcionament. Està dissenyada a base d’un exhaustiu anàlisi del cicle de vida dels seus materials i components, una optimització del seu procés de construcció i un concepte adaptable als canvis d’usos (ampliació, actualització tecnològica, reutilització i reciclatge).

Actualment, l’equip que va dissenyar i construir la casa solar LOW3 —format per 40 estudiants i estudiantes de l'ETS d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la UPC— l’està reconstruint als espais de l’Escola, per posar-la en funcionament com a laboratori de construcció i experimentació sostenible, eficiència energètica i energies renovables.

+Info