Portal UPC de la Transició Energètica i Ecològica

La UPC presenta la seva potència tecnològica al Mobile World Congress 2013

La UPC és l’única universitat pública de l’Estat que participa al GSMA Mobile World Congress 2013, del 25 al 28 de febrer a Barcelona. En aquest saló, la Universitat promocionarà les darreres innovacions en tecnologia mòbil, les capacitats tecnològiques dels grups de recerca en aquest camp i les possibilitats d’aplicació d'aquesta tecnologia a les empreses.

En el marc del GSMA Mobile World Congress es promocionaran les aportacions dels grups científics de la UPC en el desenvolupament de tecnologies emergents com ara l’LTE-A (Long Term Evolution Advanced), que permetrà que els telèfons mòbils 4G arribin a velocitats màximes d’1Gbps, molt superiors a les que ofereix actualment la fibra òptica que arriba a les llars. Altres aportacions que ha fet la UPC són en l’àmbit del Bluetooth Low Energy (BLE) i Internet de les coses, per connectar nombrosos aparells de forma permanent a la xarxa i amb eficiència energètica; i en la tecnologia de comunicació sense fil Near Field Communication (NFC), que permet el pagament electrònic i altres aplicacions a través del mòbil. Alguns dels grups que hi treballen són per exemple el grup de recerca en Comunicacions Mòbils, el de Processament del Senyal i Comunicacions, el de recerca en Tecnologies i Comunicacions Sense Fils, el d'Antenes i Processat Multicanal i el de Xarxes sense Fils. Aquest equips tenen la seva seu als campus de Barcelona i del Baix Llobregat de la UPC.

+info