La UPC, premi Ciutat de Sant Cugat 2010 pel projecte Campus Energia

La UPC ha rebut un dels premis Ciutat de Sant Cugat 2010, que atorga l'Ajuntament, per la seva contribució a la transformació del sector energètic cap a un model més sostenible, gràcies al projecte Campus Energia, que ha obtingut la distinció de CEI.

Els Premis Ciutat de Sant Cugat distingeixen persones, entitats o empreses que hagin destacat en l’any anterior. En l’edició d’enguany, els guardons es van lliurar el dia 6 de març, en una gala al Teatre-Auditori, a la qual va assistir el rector Antoni Giró. En el decurs de l'acte, l’alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, va afirmar que “tots els guanyadors d’enguany són exemple, cadascú en la seva vessant, de compromís amb Sant Cugat. Ells enriqueixen la nostra identitat com a municipi”.

Gairebé 2.000 ciutadans i ciutadanes de la Sant Cugat han proposat i donat suport a un total de 87 candidatures per ser premiades amb un d'aquests guardons. La UPC ha estat seleccionada d’entre 14 finalistes.

La Universitat té una forta presència a Sant Cugat, ja que acull l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès, així com diversos centres de recerca vinculats a la Universitat, com el Centre de Recerca i Transferència de Tecnologia (CRITT), un espai de referència en la recerca i la transferència de tecnologia en l’àmbit de l’arquitectura; el Centre d'Aplicacions de la Informàtica a la Representació de l'Arquitectura i el Territori (CAIRAT) i el Centre d'Investigació Solar (CISOL), tots amb seu a l’ETSAV.

Els Premis Ciutat de Sant Cugat els organitza l’Ajuntament de la localitat i compten amb el patrocini d’Autocugat i la Fundació Vodafone Espanya, així com amb la col·laboració de Cugat.cat (que va retransmetre la gala dels Premis) i el Diari de Sant Cugat.