La UPC és la universitat amb més Programes de Doctorat Erasmus Mundus d'Espanya

La UPC és la universitat espanyola amb més Pprogrames de Doctorat Erasmus Mundus, el reconeixement que atorga la Unió Europea als doctorats de qualitat impartits entre dues o més universitats europees.

El Programa Erasmus Mundus per al Doctorat va iniciar-se el curs passat i la UPC va participar en 2s dels 13 doctorats pioners. Actualment la UPC imparteix 3 doctorats Erasmus Mundus i el curs vinent la UPC participarà en 5 dels 34 doctorats inclosos al programa de la Unió Europea, que va acompanyat d’una política de beques.

D’altra banda, la mobilitat dels doctorands i doctorandes i la col·laboració amb altres universitats ha permès que en el curs passat 63 de les 273 tesis llegides a la UPC obtinguessin la menció de Doctor Europeu. Aquesta menció acredita que el doctorand ha fet una estada de tres mesos com a mínim en una universitat d’un altre país europeu, que la tesis s'ha presentat en una llengua oficial a la Unió Europea que no ho és a Espanya, i també que experts d’altres universitats europees han validat la tesi i participat en el tribunal que l’ha evaluada.

El marcat vessant internacional dels programes de doctorat de la UPC atrau investigadors i investigadores d’arreu del món. Així, el curs 2010-2011, es van matricular 3.070 persones, amb una elevada presència d’estudiantat d’altres països (48,33%). Tot i que la majoria provenen de l’Amèrica Llatina (sobretot Mèxic, Colòmbia i Brasil) o bé la resta d’Europa, el doctorat de la UPC també és escollit per investigadors i investigadores en formació de l’Àsia, Àfrica i Oceania.

La internacionalitat de la formació de tercer cicle es reforçarà des de l’Escola de Doctorat i s’impulsarà la cotutela de tesis doctorals amb universitats de referència d’arreu del món.