La UPC assessora universitats d’Àsia i d’Europa de l’Est sobre com implantar programes de doctorat en sostenibilitat

Representants de diferents universitats asiàtiques i d’Europa de l’Est visiten la UPC per tal d’aprendre a desenvolupar estudis de doctorat en els centres dels quals provenen. La visita s’emmarca dins el projecte de la Unió Europea CREDO (Creation of Third Cycle Studies - Doctoral Programme in Renewable Energy and Environmental Technology)

Durant la setmana del 21 al 25 de novembre, representants de diferents universitats de Bòsnia i Hercegovina, Ucraïna, Moldàvia i Kirguizistan visiten el Campus i prenen el programa de doctorat de la UPC com a model d’estudis de tercer cicle a Espanya. I és que la UPC és l’única universitat de l’Estat que participa en aquesta iniciativa de cooperació en la docència. CREDO té per objectiu millorar, a través d’estudis de tercer cicle, la competència en l’educació, la recerca, la innovació així com l’aprofitament del coneixement en les energies renovables i la tecnologia mediambiental, en els països limítrofs europeus. La UPC és l’única universitat a Espanya que participa en el projecte CREDO, creat per la Unió Europea per promoure la modernització de l’ensenyament superior en països limítrofs a Europa per tal que siguin equiparables al Pla de Bolonya.

Bòsnia i Hercegovina, Ucraïna, Moldàvia i Kirguizistan són països que necessiten desenvolupar sistemes energètics més sostenibles i comparteixen el problema d'una disminució del nombre d'estudiantat de doctorat i un envelliment dels investigadors i investigadores i del professorat universitari. CREDO dóna suport a aquests països amb la col·laboració d’universitats i institucions europees: la KTH-Royal Institute of Technology (Suècia), la Tallin University of Technology (Estonia), la TU Delft (Holanda) i la UPC.

Projecte CREDO