Estudiantat europeu inicia un projecte per construir un cotxe verd

L’Escola d’Enginyeria de Terrassa acull durant dues setmanes les activitats del programa europeu ‘Powering the Future with Zero Emission and Human Powered Vehicles’.

Un grup de 47 d’estudiants catalans, alemanys, grecs, búlgars, finesos, lituans, polonesos, portuguesos i britànics han accedit a una beca finançada per la Unió Europea, dins del programa Erasmus, que els permet participar en un projecte singular. Es tracta d’arribar a dissenyar i construir un prototip de vehicle ecològic que funcioni amb energia neta, sense emetre CO2, i que pugui circular a 50 km/h amb l’energia obtinguda d’una pila alimentada amb el moviment del cos humà en pedalejar. Els quatre estudiants catalans són de la UPC i són els únics participants a Espanya.

El projecte Powering the Future with Zero Emission and Human Powered Vehicles es desenvoluparà durant 6 setmanes de formació intensiva, repartides en tres anys. Aquesta formació es realitza en tres mòduls quinzenals en tres universitats diferents, entre les 10 que en formen part. Cada un dels tres mòduls que formen part del projecte consta de dues setmanes de treball acadèmic intensiu en alguna de les universitats participants. El primer d’aquests mòduls es realitza, des del 21 de març i fins el proper divendres, 1 d’abril, a l’Escola d’Enginyeria de Terrassa que forma part del Campus Energia. L’objectiu dels dos primers anys d’aquest projecte —que està dirigit per un equip docent de 18 professors adscrits a les 10 universitats—, és dissenyar el prototip del vehicle.

+ Info