Estudiantat de la Universitat Xinesa del Petroli amplia la seva formació a la UPC

La Universitat Xinesa del Petroli ha arribat a un acord amb la Universitat Politècnica de Catalunya·BarcelonaTech (UPC) per facilitar que els seus estudiants ampliïn els estudis a la UPC. Ja han arribat a Barcelona els primers 10 estudiants i estudiantes seleccionats per la universitat xinesa per poder prendre part al programa de formació a mida, de tres anys de durada.

Els enginyers i enginyeres seleccionats a Beijing cursen estudis d’especialització en enginyeria del petroli, geològica, química, mecànica o electrònica. A la UPC hi cursaran durant dos anys un màster impartit per l’Escola de Camins, vinculat a l’enginyeria geològica i l’energia

Aquest programa de formació a Barcelona que els ofereix la UPC s’inicia amb un any d’aprenentatge intensiu d’espanyol i de cultura local. Els estudiants i estudiantes estan recolzats per tutors d’ambdues universitats, que els donen suport en els aspectes acadèmics, administratius i d’adaptació al nou entorn.

Està previst que entre 10 i 30 estudiants de la Universitat Xinesa del Petroli iniciïn anualment aquest programa de formació a mida finançat per la China National Petroleum Corporation, l’empresa estatal xinesa d’hidrocarburs. Un cop finalitzin els estudis, els titulats i titulades tindran l’oportunitat d’iniciar la trajectòria laboral a les seus d’aquesta companyia a Bolívia i Perú.

Aquest acord s’inscriu dins el programa UPC Abroad, destinat a intensificar la internacionalització de la Universitat. La relació amb les universitats xineses n’és un dels aspectes claus, que en el darrers anys ha generat un increment de les aliances estratègiques i els programes d’intercanvi, a més de la creació d’un campus Sino-Espanyol a la Universitat de Tongji, a Xangai, que acull la seu del BKCnet a China. El BKCnet és una de les actuacions emmarcades en el Barcelona Knowledge Campus, l'altre Campus d'Excel·lència Internacional en el que participa la UPC.