Es presenta un catamarà ecològic, propulsat amb energia elèctrica

El catamarà funciona propulsat amb energia elèctrica. La generació d’electricitat és una combinació d’energia generada per panells solars, turbines eòliques, piles d’hidrogen i generadors tèrmics dièsel-elèctric.

Un equip de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) del Campus Energia de la UPC, ha participat en el desenvolupament d’un catamarà ecològic, construït per Drassanes Dalmau,  al port d'Arenys de Mar, propulsat amb energia elèctrica i amb capacitat per a 150 places. L’embarcació, que porta el nom d’Eco Slim, és la primera d’Espanya i la més gran d’Europa, per a navegació marítima, d’aquestes característiques.

A Europa hi ha embarcacions similars propulsades amb energia elèctrica, però són de navegació fluvial interior i no tenen la mateixa capacitat. El catamarà Eco Slim és més lleuger i menys resistent a l’avenç que les embarcacions tradicionals, la qual cosa permet utilitzar motors de menys potència per obtenir les mateixes prestacions. Això fa reduir el cost i l’impacte mediambiental de l’embarcació.

+ Info