Endesa i la UPC impulsen el primer màster oficial d'Enginyeria Nuclear a Espanya

Es tracta d'un màster universitari oficial que compleix tots els requisits formatius de l'Espai Europeu d'Educació Superior, i consta aproximadament de 600 hores lectives. D'un any acadèmic de durada i amb més de sis mesos de pràctiques en instal·lacions nuclears, serà impartit a la Universitat Politècnica de Catalunya íntegrament en anglès.

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Antoni Giró, i el conseller delegat d'Endesa, Andrea Brentan, han signat un conveni de col·laboració pel qual s'engega el primer programa de màster especialitzat en enginyeria nuclear d'Espanya.

Aquest màster de projecció internacional i d’un any acadèmic de durada articula més de sis mesos de pràctiques en instal·lacions nuclears i serà impartit a la UPC, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (ETSEIB). Totalment impartit en anglès, està enfocat principalment a enginyers i enginyeres tècnics en ciències (físiques, químiques, matemàtiques) que estiguin recentment titulats.

Es tracta d'un màster universitari oficial que compleix tots els requisits formatius de l'Espai Europeu d'Educació Superior, per la qual cosa condueix a una titulació oficial, i consta d’aproximadament 600 hores lectives, amb les quals els estudiants obtindran 90 ECTS (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits).

Al programa s'inclouran visites a les centrals nuclears d'Ascó i Vandellós, per la proximitat geogràfica (de les quals Endesa té el 95%), i a altres centrals nuclears i instal·lacions energètiques europees. També està previst realitzar un cicle de conferències sobre l'energia nuclear amb ponents reconeguts a nivell europeu i contactar amb altres universitats europees amb formació en enginyeria nuclear per establir acords bilaterals de mobilitat estudiantil.

El curs màster és una iniciativa d'Endesa Escola d'Energia que té també diversos projectes similars en altres matèries.