Els estudiants de Terrassa presenten idees per carregar vehicles elèctrics

Una electrolinera rural per recarregar vehicles elèctrics tot terreny a partir de la biomassa forestal, un sistema de recàrrega d’autobusos urbans elèctrics i un altre per per carregar vehicles elèctrics sense cables són algunes de les idees que proposa l'estudiantat d’Enginyeria Tècnica en Electrònica de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET).

Tres estudiants de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) de la UPC estan convençuts que un vehicle elèctric tot terreny podria recarregar la seva bateria i circular durant de 3 dies gràcies al processat de 33 kg de biomassa forestal. Es tracta d’un projecte que desenvolupa una electrolinera rural ideada per ells mateixos. Aquesta és només una de les 10 idees que l’estudiantat d’Enginyeria Tècnica en Electrònica de l’EET presenten el dia 26, a partir de les 13 hores a l'Escola. Tots els projectes estan relacionats amb la recàrrega de vehicles elèctrics.

Un dels elements crítics a l’hora de la implantació massiva del cotxe elèctric és el sistema de càrrega de bateries per poder circular amb garanties i autonomia. El professorat responsable de l’assignatura Projectes d’Equips i Sistemes Electrònics de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) ha proposat a l'estudiantat que cerqui innovacions tecnològiques per resoldre el problema d’una manera econòmica eficient i eficaç.

Una electrolinera rural
Roberto Falco, Marc López i Juan Sotomayor han pensat en les necessitats dels vehicles elèctrics que es mouen i treballen en un entorn que no és l’urbà. A partir d’aquí han ideat una electrolinera rural que generaria energia suficient per recarregar les bateries de vehicles elèctrics en aquest entorn aprofitant la biomassa que existeix el bosc, és a dir, la brossa forestal que la mateixa naturalesa genera. El sistema funcionaria creant un circuit de transformació d’energia. Primer es cremaria la biomassa. L’energia creada per la combustió mouria una turbina de vapor d’aigua i aquest vapor d’aigua generaria electricitat, que aniria a parar a la xarxa, i després al carregador. O el que és el mateix: de la biomassa forestal es generaria calor, amb el calor es generaria energia mecànica i amb l’energia mecànica es podria generar energia elèctrica.

Segons els càlculs dels tres estudiants del Campus de la UPC a Terrassa, amb 33 kg de biomassa forestal un vehicle tot terreny que treballés en una explotació agrícola o en un hotel rural podria circular durant 3 dies amb cada recàrrega de l’energia procedent de l’electrolinera.

Nou idees més
Nou grups més d’estudiantat han treballat altres idees per carregar vehicles elèctrics sense cables, per gestionar amb eficàcia aparcaments amb carregadors, en sistemes de recàrrega d’autobusos urbans elèctrics i un sistema de bateries mixtes que podrien contenir els avantatges de dos tipus de bateris (de ió-liti i de níquel-hidrur metàlico) amb les quals actualment treballen els professionals de l’enginyeria.