Què són els estanys solars?

Els estanys solars representen una oportunitat per passar de les fonts d'energia tradicional a les renovables.

La Universitat Politècnica de Catalunya i el Royal Melbourne Institute of Technology s'han unit a Solvay per revisar la tecnologia dels estanys solars i portar-ho a la pràctica a Martorell i Granada.

Com qualsevol altre cos d'aigua, els estanys solars absorbeixen la calor del sol ... però de manera més efectiva. En aprofitar el seu poder, podem emmagatzemar-la en forma d'energia tèrmica i utilitzar-la posteriorment.

Tot i que la idea dels estanys solars va ser investigada àmpliament en els anys 70's i 80's, aquests estanys d'aigua salada mai es van comercialitzar com una tecnologia d'energia renovable.

Com funcionen?