El projecte UNI-SET presentat a la conferència del SET-Plan

El treball de l'European University Association (EUA) en el camp de l'energia i, en particular, els avanços del projecte UNI-SET van ser presentats a la conferència anual del SET-Pla que va tenir lloc el 21-22 de setembre a Luxemburg.

La conferència d'enguany que portava per títol "Research, innovation and competitiveness for the Energy Union", pretenia obrir un debat europeu sobre la nova comunicació del SET-Plan i els passos a seguir per a la seva execució d'acord amb la 'Energy Union'.

El president de l'EUA-EPUE (la Plataforma Europea d'Universitats en Recerca i Docència sobre Energia) va presentar els primers resultats de l'enquesta a les universitats de l'UNI-SET que subratllen les importants contribucions d'aquestes, la UPC entre elles, en la consecució dels objectius del SET Plan. Els resultats de l'enquesta mostren que les universitats no només estan realitzant recerca i oferint programes de mestratge en totes les àrees prioritàries del SET-Plan, sinó que també vinculen la recerca i la docència al camp de l'energia per equipar als seus graduats amb les eines i els coneixements necessaris per ser innovadors i agents de canvi en la societat.

Finalment, la presentació va comptar amb un avanç de l'"Atles Europeu d'Universitats en Recerca i Docència en Energia", creat en el marc del projecte UNI-SET, que es donarà a conèixer en les pròximes setmanes.

+Info