El professor Jordi Martorell, Premi Duran Farell d’Investigació Tecnològica per desenvolupar cel·les fotovoltaiques orgàniques

Jordi Martorell, professor de la UPC i investigador de l’ICFO, ha estat guardonat amb l’11è Premi Duran Farell d’Investigació Tecnològica per un projecte de recerca sobre cel·les fotovoltaiques orgàniques que permeten obtenir energia elèctrica a partir de l'energia lluminosa del Sol. El guardó es va lliurar el 21 de setembre, durant l’acte d’inauguració del nou curs acadèmic a la UPC.

El Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha reconegut amb l’11è Premi Duran Farell d’Investigació Tecnològica el projecte ‘Cel·les fotovoltaiques orgàniques basades en nanofotònica amb eficiència a escala de rècord’, desenvolupat per Jordi Martorell a l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), entitat de recerca vinculada a la UPC.

Investigador del Departament de Física i professor de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC, Jordi Martorell és responsable del grup de recerca de l’ICFO Organic Nanostructured Photovoltaics, en el marc del qual ha desenvolupat el projecte, juntament amb els investigadors i les investigadores Silvia Colodrero, Quan Liu, Paola Mantilla, Pablo Romero i Johann Toudert.

+info