El primer punt de recàrrega per retornar l'energia del vehicle elèctric a la xarxa

El CITCEA ha desenvolupat amb Endesa el primer punt de recarrega a Europa que permet subministrar energia al vehicle elèctric i que aquest aporti la seva energia a la xarxa elèctrica. Això representa un pas important en el desenvolupament de la xarxa elèctrica intel·ligent en la necessitat d'eines per optimitzar la producció i distribució, per adequar millor l'oferta i la demanda entre productors i consumidors d'electricitat.

El nou punt de recàrrega incorpora la tecnologia V2G (vehicle to grid-del vehicle a la xarxa) i també V2H (vehicle to home-del cotxe a casa), de manera que l'usuari podrà triar entre consumir l'electricitat acumulada en el seu vehicle per circular, subministrar energia a la seva llar o fins i tot vendre la seva energia sobrant al sistema elèctric. A més del Centre d'Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments (CITCEA) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), en el projecte impulsat per Endesa ha col·laborat l'Institut d'Investigació en Energia de Catalunya (IREC).

+Info