El Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible (Martorell), en marxa

El Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible (Martorell) ja ha iniciat l’activitat docent i estrena web, amb la informació de l’oferta formativa. Aquest node de formació, innovació i creació al voltant de la mobilitat avançada ofereix formació professional per a l'ocupació amb l’objectiu de millorar la qualificació professional i la capacitat d'inserció o reinserció laboral mitjançant la millora de les competències professionals. La formació continuada s’iniciarà a partir del curs 2024-2025.

El Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible (Martorell) és un espai de formació i innovació per a la transformació de la indústria de la mobilitat, especialment en àrees emergents com el vehicle autònom i elèctric, i la innovació en aquest camp. La inserció laboral i la qualificació professional de les persones són els eixos clau d’aquest node de coneixement connectat amb la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

L'actual oferta formativa del Campus, que està en marxa des del mes de gener, inclou cursos de formació professional per a l'ocupació i programes de formació continuada (màsters i postgraus) per a professionals i empreses del sector de l'automoció i la mobilitat. Els eixos formatius del Campus s'estructuren en els següents àmbits de coneixement: fabricació i materials; gestió industrial; mecànica de l'automòbil; sostenibilitat i descarbonització; vehicle elèctric; vehicle autònom i connectat; i innovació en mobilitat. El web del campus (cms.upc.edu) ofereix informació sobre aquesta oferta formativa, amb els nous cursos que es posen en marxa a partir del mes d’abril, així com sobre les sessions informatives i els serveis per a l’estudiantat i les empreses.

Els programes de formació continuada s’iniciaran a partir del curs 2024-2025. Així mateix, el Campus ofereix la seva expertesa per dissenyar programes de formació a mida de les necessitats de desenvolupament i d’especialització d’empreses, entitats i altres institucions públiques.

Gestió i aliances estratègiques
La UPC és l'entitat responsable de la gestió i explotació del Campus, adjudicada des del 2022 per la Generalitat de Catalunya per a 15 anys, prorrogable durant 10 anys més. La Universitat impulsa el nou Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible (Martorell) amb la complicitat de la Generalitat de Catalunya, el Servei d'Ocupació de Catalunya, el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i l'Ajuntament de Martorell. La Universitat està teixint aliances estratègiques amb empreses del sector per desenvolupar amb èxit el projecte, com l'acord signat amb MSX International TechServices (MSX), empresa que ofereix solucions i serveis basats en tecnologia a la indústria de la mobilitat. L'empresa, que opera en més de 80 països, aporta al Campus la seva àmplia experiència en transformació digital retail i experiència del client.

Equipament especialitzat
El Campus consta d'un edifici de més de 10.000 m² construït en una superfície de 14.700 m², sobre uns terrenys cedits per l'Ajuntament de Martorell. Disposa de 34 aules: 14 polivalents informatitzades, tres aules per a disseny i projectes, i 17 aules taller amb equipament especialitzat. A més, el centre disposa d'un taller de 2.300 m² amb cinc zones de formació diferenciades: àrea de mecanització convencional i CNC, cabines de soldadura, àrea de manteniment de carrosseries, pintura de vehicles i àrea del vehicle elèctric.