Eficiència energètica en allotjaments universitaris

El 4 de febrer s’ha col·locat la primera pedra de l’edifici destinat a allotjaments universitaris del Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ubicat al Parc Mediterrani de la Tecnologia.

El conjunt d'allotjaments Pius Font i Quer -que porten el nom del botànic català de mitjans del segle XX-, estan destinats a estudiants universitaris, professors i investigadors de la UPC, així com a persones vinculades als centres de recerca i empreses establertes al PMT. Es tracta d'un total de 160 allotjaments amb capacitat per a 187 places gestionats per l'empresa Residències d'Estudiants, SA (RESA), format per 129 estudis individuals, 28 estudis individuals amb cuina compartida, dos estudis habilitats per a persones amb discapacitats i 14 apartaments amb capacitat per a dues persones. Tots són exteriors i disposen de zona de descans, zona d'estudi, bany privat, climatització, telèfon i connexió a Internet. Aquestes instal.lacions es veuran complementades amb diferents serveis com sales d'estudi, sales de fitness i bugaderia, entre d'altres.

La instal.lació, constituïda per blocs longitudinals, disposarà d'una superfície de 6.055,83 m2 repartits en tres plantes i un soterrani. La disposició d'aquests blocs, en sentit oest-est i amb el passadís en un lateral, té l'objectiu d'aconseguir el màxim aprofitament solar i que tots els allotjaments tinguin llum natural i una ventilació adequada. Pel que fa al confort ambiental, els allotjaments estaran equipats amb vidre aïllant amb càmera i s'utilitzaran materials aïllants per controlar el soroll entre els diferents espais de la instal.lació. Al Campus, que disposa d'un sistema de recollida selectiva d'escombraries, no es permet la circulació de vehicles.