(e)co, una casa hivernacle ‘low cost’

(e)co és un dels 21 projectes —n’hi ha 4 d’espanyols— que competeix al concurs internacional Solar Decathlon Europe 2012 i l’únic català. El nou model de casa sostenible i low cost, es basa en més eficiència, més prestacions i més confort, i fa servir menys recursos, menys energia i menys cost. Un disseny de futur, econòmic i sostenible a l’abast de tothom.

Un equip d’estudiants i estudiantes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) participa enguany al concurs Solar Decathlon Europe 2012 amb el projecte (e)co, un model de casa solar low cost, autosuficient, basada en els principis de zero petjada ecològica i zero petjada econòmica. La casa funcionarà exclusivament amb energia solar i planteja una nova manera d’habitar les cases.

La casa solar (e)co, que és el projecte més econòmic del certamen, es començarà a construir a l’exterior de l’ETSAV a finals de febrer. Serà un dels quatre projectes espanyols, i l’únic de Catalunya, que competirà juntament amb altres equips internacionals, al concurs del 14 al 30 de setembre a Madrid.

El principi bàsic del projecte (e)co, equilibrium through cooperation, és entendre l’arquitectura com un conjunt de processos que s’han de trobar en equilibri amb la naturalesa (una cooperació entre les persones usuàries, els sistemes i els recursos).

Vídeo de presentació:

+ Info