Creen el primer cotxe de ràdio control que funciona amb anelles de llaunes de refresc

Un estudiant i professor de l’ETS d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa, han desenvolupat dAlH2Orean, el primer cotxe de ràdio control que funciona amb anelles d’alumini de llaunes de refresc, o amb qualsevol altre residu d’alumini barrejat amb sosa càustica dissolta en aigua.

El cotxe dAlH2Orean, construït per l’estudiant i el professor de l’ETSEIAT, i patentat per la UPC, és el primer vehicle de ràdio control que funciona amb una pila de combustible alimentada per hidrogen, el qual s’obté de la barreja de residus d’alumini i aigua, fent servir sosa càustica domèstica com a catalitzador. El funcionament del cotxe es basa en tractar i vehicular adequadament l’hidrogen generat com a reacció al contacte entre l’alumini i la sosa càustica, una reacció química ja coneguda.

El residu de l’alumini i la sosa càustica dissolta en aigua s’introdueixen dins del dipòsit del cotxe. La reacció de la sosa i l’alumini genera hidrogen, del qual se n’eliminen les restes d’hidròxids mitjançant un filtre de vinagre i aigua. L’hidrogen filtrat passa a un contenidor de boles de gel de sílice, on se li extreu humitat per augmentar-ne el rendiment. Finalment, l’hidrogen resultant arriba a la pila i l’alimenta generant energia elèctrica, gràcies a que una membrana separa els protons dels electrons, fins que es tornen a trobar en un entorn d’oxigen, i així es genera aigua, calor i l’energia que mou el motor. Aquesta és la principal innovació del projecte.

+ Info