Cèl·lules solars de silici negre amb un rendiment energètic rècord del 22%

Investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), juntament amb la Universitat d’Aalto (Finlàndia), han creat unes cèl·lules solars amb un rendiment energètic del 22.1%.

La creació de cèl·lules solars de silici que incorporen un tractament de superfície anomenat black silicon (silici negre) a la part frontal de la cèl·lula permet incrementar l'eficiència energètica i reduir costos. Aquesta tècnica nanoestructura la superfície mitjançant un atac químic sec donant lloc a petites puntes còniques de mesura nanomètrica.

Un altre dels avantatges és que, atesa la capacitat de les cèl·lules negres per captar la radiació solar des d’angles més baixos, es pot generar més electricitat durant més hores al llarg del dia en comparació a les cèl·lules tradicionals. En països com Finlàndia aquest tret és molt important ja que el sol brilla des d’un angle baix la major part de l’any i han pogut demostrar que les cèl·lules fetes amb black silicon generen més electricitat que les cèl·lules tradicionals de la mateixa eficiència.

Els resultats han estat publicats a la revista digital Nature Nanotechnology: Black silicon solar cells with interdigitated back-contacts achieve 22.1% efficiency

+Info