Campus Energia es presenta en el marc del seminari del consorci universitari Xina-Espanya

La UPC ha estat la seu del segon seminari del consorci d’universitats xineses i espanyoles. En la trobada, els representants de 12 universitats del consorci han analitzat la col·laboració entre les institucions en els àmbits docent, de recerca i de mobilitat d’estudiantat i de membres del personal.

El rector, Antoni Giró, va inaugurar el seminari, en la introducció del qual també van participar el responsable d’Educació de l’ambaixada xinesa, Wang Zhiwei, i Xavier Testar, director del Programa Barcelona, Recerca i Innovació de l'Ajuntament de Barcelona.

Vicerectors i directors de Relacions Internacionals d’universitats espanyoles i xineses van conduir les ponències de la jornada. En la sessió sobre la recerca, el vicerector de Política Internacional de la UPC, Pedro Díez, va presentar les oportunitats privilegiades de col·laboració que aporten projectes estratègics internacionals com ara els campus d’excel·lència internacional i la comunitat d’innovació i coneixement InnoEnergy.

El consorci està format per 11 universitats xineses de l’àmbit científic i tecnològic, i per la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Madrid, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Politècnica de Madrid i la UPC. Creat el juny de 2009 en un seminari a Pequín, ha establert un marc de col·laboració multilateral entre les universitats espanyoles i les del gegant asiàtic.

Paral·lelament al seminari, es va signar un acord de cooperació acadèmica entre la UPC i el Beijing Institute of Technology (BIT).

El conveni ratificat pel rector, Antoni Giró, i el vicerector del BIT, Zhao Changlu, impulsa els intercanvis acadèmics i culturals i la col·laboració en els àmbits docents i de recerca entre les dues universitats. En concret, preveu facilitar la mobilitat de professorat i estudiantat, així com la recerca conjunta i l’organització de congressos i seminaris, entre altres activitats.