AQUA.abib crea tecnologia per dessalar aigua de mar i tractar aigües residuals basada en l'energia del sol

AQUA.abib water solutions S.L. és una empresa de base tecnològica fundada i impulsada recentment a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) amb l'objectiu d'aplicar una tecnologia innovadora per destil·lar l’aigua del mar i per tractar les aigües residuals a partir de l’energia solar.

AQUA.abib, una de les spin off constituïda recentment amb el suport de la Unitat de Valorització de la Recerca de la UPC i dirigida pel professor Àngel Bosch i Bosch, de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona al Campus del Baix Llobregat (ESAB), aposta per aplicar una nova enginyeria basada en l’aprofitament de l’energia del sol per dessalar aigua de mar i processar aigües residuals tant per obtenir aigua dolça com per reduir l’impacte mediambiental d’aquests residus, respectivament.

El sistema, que s’ha patentat, està ideat per a països amb bona insolació (com ara Catalunya, en la majoria de les comarques) i aconsegueix uns estalvis de més del 80 % en energia respecte a processos actuals, degut a que aquesta prové del sol. Requereix, per tant, menys del 20 % de l’energia que avui en dia es fa servir en altres tecnologies per a usos similars.

AQUA.abib és un dels projectes seleccionats recentment per rebre el suport de KIC InnoEnergy Iberia.

+Info