‘Boat Kers’ guanya el Premi UPC-Barcelona World Race

El jurat ha atorgat una menció especial al projecte “Estudi del reciclatge de la fibra de vidre d’origen naval i dels tractaments superficials per a la seva aplicació en formigons”. Es tracta d’un projecte de recuperació d’energia cinètica per proveir les embarcacions d’una font d’energia alternativa i neta.

Millorar l’eficiència energètica de les embarcacions aprofitant els moviments generats per les onades i el vent com a font d’energia complementària al motor d’explosió. Aquest és l’objectiu de Boat Kers (Boat Kinetic Energy Recovery System), el projecte guanyador de la primera edició del Premi UPC- Barcelona World Race. Innovació, Navegació i Entorn. El sistema —desenvolupat per Carlos Conde i Francisco Ripoll, estudiants de cinquè curs d’Enginyeria Industrial a l’ETS Enginyeria Industrial de Barcelona, i Luis Barguñó, que cursa el Màster en Arquitectura de Computadors a la Facultat d'Informàtica de Barcelona— recupera l’energia del moviment del vaixell causat per les onades i el vent amb un dispositiu similar als rellotges automàtics.