V. Programes d'Atracció de Talent

Programes d'Atracció de Talent per a captació de docents, professionals i investigadors excel·lents als CEI amb objectius concrets de creació o millora de línies de docència i investigació de les universitats i centres agregats dels CEI.

En el marc d'aquesta actuació es va crear una borsa d'ajuts dirigida als grups de recerca de la universitat que participen en projectes de les comunitats RIS3CAT en Energia i Mobilitat Eco, a fi d'ajudar a atreure i incorporar talent al Campus.

En aquesta borsa d'ajuts s'han dut a terme 3 projectes de la comunitat d'Energia i 2 en Mobilitat Eco:

• El projecte COSIN pretén cobrir la fonamental necessitat dels sistemes energètics actuals i futurs de poder emmagatzemar energia com a energia química resolent la problemàtica de com emmagatzemar energies renovables a gran escala.
  • El projecte ESTORELOT té com a objectiu final convertir un parc eòlic en una instal·lació de generació elèctrica gestionable. ESTORELOT preveu a més el muntatge, construcció, test i adaptació d'una instal·lació pilot en un parc eòlic que permetrà acabar d'ajustar els possibles problemes tècnics.
  • El projecte REFER - Reducció Energètica i Flexibilitat en Edificis en Rehabilitació, pretén millorar les alternatives energètiques disponibles per a edificis, dotant-los de flexibilitat amb diverses opcions per afrontar la generació d'energia renovable i l'eficiència energètica per a reduir en el possible l'impacte de l'home en la terra.
  • El projecte GREENTRONICS - Desenvolupament de components electrònics per a la mobilitat sostenible, pretén crear una indústria potent per a la fabricació de components electrònics per a l'eco-mobilitat. D'aquesta forma l'objectiu principal d'aquest projecte és desenvolupar components i productes d'electrònica de potència per a diferents aplicacions que comprenen la mobilitat sostenible.

Els indicadors fan referència a un total de 5 projectes que van ser concedits de les Comunitats RIS3 de la temàtica de l'energia sobre un total de 6 que van ser sol·licitats amb participació de la UPC. L'èxit en les comunitats RIS3 l'àmbit de l'energia va ser del 100% atès que van ser aprovades les 2 comunitats d'energia (ENERGIA i MOBILITAT ECO) en què es va presentar la UPC amb diversos projectes.