Notícies del lloc

07/11/2017

El pròxim cap de setmana, els 6 equips d'estudiants de la UPC que han dissenyat i construit vehciles elèctrics per participar en diferents competicions universitàries, es reuniran a EXPOELECTRIC.

13/04/2018

El grup de recerca de Llamps, Electricitat Atmosfèrica i Alta Tensió (LRG) participa en la missió espacial ASIM per observar, enregistrar i analitzar les tempestes elèctriques més violentes de l’atmosfera. L’objectiu és contrastar les dades recollides per un observatori instal·lat a l’Estació Espacial Internacional (ISS), que mesurarà les emissions terrestres d’alta energia a l’atmosfera, amb les dades que obté la UPC en diferents punts del planeta.

22/05/2018

El programa UP4-Solutions, del qual formen part les quatre universitats politècniques espanyoles, entre les quals s’inclou la UPC, posa en marxa una nova edició del seu repte tecnològic que aquest any se centra en l'ús d'energies renovables per millorar l'aprofitament energètic dels processos industrials. El termini de presentació de les sol·licituds s'ha iniciat el 9 de maig i es tancarà a les 23:59 hores del dia 9 de juliol.

03/07/2018

El Grup de recerca d’Enginyeria i Microbiologia del Medi Ambient (GEMMA) de la UPC ha construït una planta pilot de 30 m3 per a la producció de bioproductes i bioenergia a partir de microalgues cultivades en aigües residuals. La planta s’ha instal·lat a l’Agròpolis, un terreny experimental situat a Viladecans que forma part del Campus del Baix Llobregat de la UPC i del Parc UPC.

19/07/2018

Formar una nova generació d’investigadors especialitzats en noves tècniques quirúrgiques robotitzades, en la predicció de fenòmens meteorològics extrems, en l’adaptació de les comunicacions per fibra òptica per fer front al creixent augment del trànsit de dades, i en el desenvolupament de catalitzadors bimetàl·lics per a la producció d’hidrogen, són els objectius dels quatre nous projectes de la UPC seleccionats en la darrera convocatòria Marie Skłodowska-Curie (MSCA), en el marc de l’acció ‘Innovative Training Networks’, i que permetran contractar cinc joves investigadors per a un període de tres anys.

30/07/2018

Amb l’arribada de l’estiu s’inicia la competició universitària internacional Formula Student en la qual participen els equips d’estudiants Dynamics UPC, e-Tech Racing, ETSEIB Motorsport, UPC ecoRacing i Vilanova Formula Team. Els cinc equips de la UPC competiran en diversos circuits europeus del concurs i es trobaran del 22 al 26 d’agost al Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló, en la Formula Student Spain.